fredag 11 juni 2010

Deppigt

Fy vad jag har varit deppig idag. Har gråtit mig sönder & samman. Hela ansiktet är helt svullet & jag ska strax åka & hämta min bror på stationen. Har sett fram emot jättemycket att han ska komma, men nu vill jag helst bara gräva ner mig under jorden.

Anledningen till denna depp är att jag idag fick reda på vart jag ska sommajobba. Jag vet var jag ska vara i 5 veckor, i en reception på sjukhuset. Där har jag jobbat innan & jag vet hur allting går till. Och jag älskar verkligen det jobbet! Men de andra veckorna, alltså 5 veckor, ska jag spendera 4 veckor på en hjärtavdelning & 1 vecka på en lungavdelning. För det första så hatar jag avdelningsarbete. Jag vill helst jobba på en mottagning. Lungavdelningen är väl OK men jag vet inte hur jag ska klara av att skriva journaler om hjärtsjukdomar när det var det som dödade min pappa för 1,5 år sedan. Kanske låter dumt men det känns FRUKTANSVÄRT jobbigt.
Sen har jag ju arbetat inom psykiatrin de senaste åren och jag har helt glömt bort det lilla latinet som jag lärde mig på utbildningen. Jag har berättat det här för min chef men ändå så sätts jag på en hjärtavdelning.

Känns hopplöst. Och om inte det vore nog så åker min sambo iväg på söndag och är borta en vecka. Kommer känna mig ensammast i världen :-(

:-(

Inga kommentarer: