torsdag 3 juni 2010

Köket klart

Idag började vi packa upp i lgh (efter en låååång sovmorgon på hotellet). Vi började med köket i och med att det är tråkigast och tar längst tid. Vi hann faktiskt klart så nu står allt porslin i skåpen, nydiskat & fint. Det är jättebra förvaring och djupa lådor som jag gillar. Sen älskar jag att alla vitvaror är rostfria :) Vi hann även med att åka och köpa ett litet trädgårdsbord till uteplatsen på framsidan, sätta ihop och dammsuga soffan, sätta upp tv:n, åka och kolla på tv till sovrummet (men då sambon har krav på inbyggd dvd, usb och 100 andra saker så fanns det ju såklart ingen). Så en del har vi minsann fått gjort!

Vi var och köpte en ny tvättmaskin och ny torktumlare idag. Vi fick typ ett ryck. Dom hade städat det så dåligt och vi ville bara ha nytt (när allt annat i lgh är nytt). Men vem f*n impulsköper en tvättmaskin och torktumlare? Vi tydligen.. haha. Så på måndag kommer dom och installerar och kör bort de gamla. Ni får se bild sen.

Det som vi nu måste köpa är trädgårdsmöbler, grill & varsin cykel. Tur man har lagt undan pengar till den här flytten.
Någon som kan ge tips på bra och skön cykel? Jag har kollat lite på en Sjösala, mest för att en kompis köpte en sådan och när jag provcyklade så tyckte jag att den var jättebra! Men jag såg nu på nätet att det typ finns hur många modeller som helst att välja på, men när jag var på Intersport häromdagen så hade de bara två. Får kanske kolla i fler affärer.

Blev ett långt inlägg. Längtar tills jag kan blogga lite mer engagerat. Har så mycket annat i huvudet nu. Men när helgen är slut så är det nog lite mindre kaos i huvudet =)

Så roligt idag förresten när vi stod i köket och höll på att packa upp, klockan var väl 6 på kvällen och typ alla grannar tände på sina grillar. Vi fick nästan stänga fönsterna för det blev typ som en grilldimma.. haha.. Jag vill också!! :-)

2 kommentarer:

Kattis sa...

Skönt att ni börjar komma i ordning så smått. :)

Jag gillar min nya röda cykel från Peak. Isabella tror jag att den heter. Längtar tills jag vågar cykla igen...

Ina sa...

Jag köpte en Sjösala idag från Team sportia. Hoppas den kommer funka okej =)