onsdag 22 september 2010

Mer skorproblem

När jag igår köpte Replayskorna så frågade jag om jag skulle impregnera (stavning?) dom. Hon sa ja, använd skofett eller vanlig spray. Jag tog skofettet som jag använt till skorna som nu är för små. Smörjde in dom igår och idag när jag skulle gå till jobbet så är dom helt förstörda. Istället för svarta så ser dom gråaktiga ut och har vita fläckar. Kladdiga är dom också. Jag blir helt knäckt!!
Är nu precis hemkommen från affären och tydligen skulle man inte alls använda skofett på dom här. Kul att det är butikschefen som sa till mig det (hon var inte där nu). Men hon som hjälpte mig putsade upp dom med svart skokräm och impregnerade dom igen med spray. Om färgen försvinner igen så måste jag använda mer skokräm. Jag lyckades i alla fall tjata till mig en gratis skokräm (har ingen hemma och tycker det är det minsta dom kan stå för!)

Det som tydligen har hänt är att skinnets naturliga fett har försvunnit. Skorna har alltså blivit uttorkade. Därför blir dom gråa och skinnet ser sprucket ut.

Kul också att det händer ett par skor som kostar nästan 2000 kr. Grrrrr.....

Skulle jag ha krävt ett par nya? Jaja.. försent nu ändå

Inga kommentarer: