tisdag 25 maj 2010

Babbel

Kaffebryggaren puttrar & regnet öser ner utanför. Det hade kunnat vara mysigt om jag redan hade tagit min promenad. Men det har jag inte & därför sitter jag här helt rastlös. Då jag har lite ont i halsen så känner jag inte direkt för att gå ut i regn. Dom sa på radion att det skulle klarna upp i eftermiddag, så jag får vänta lite.

Ska försöka packa en liten väska med kläder jag ska ha de närmsta dagarna så jag kan lägga ner resten av garderoberna i svarta plastsäckar. Ska göra likadant med smink & andra badrumsprodukter. Lägga undan det jag måste ha varje dag & packa ner det andra.

Igår ringde förresten min chef (för sommarjobbet) & undrade om jag kunde börja jobba några veckor tidigare & fortsätta några veckor till i augusti. Självklart sa jag! Även om jag kommer få arbetsuppgifter som jag känner att jag inte riktigt klarar av så kommer jag förhoppningsvis in i det ganska snabbt men latin är ett svårt språk! Så den 14:e juni ska jag börja arbeta. Jag blev arbetslös (faktiskt frivilligt då jag sa upp mig från en fast tjänst) i oktober 2008 när min pappa dog. Jag flyttade till min kärlek & trodde absolut inte att det skulle bli några problem att få jobb. Jag har alltid haft tur med det & aldrig behövt gå arbetslös någon längre period. Men då visste jag inte att jag flyttade till världens jävla ände & att det inte finns något jävla jobb att söka här.
Så efter 1,5 års arbetslöshet ska det bli SÅ SKÖNT att börja jobba igen. Jag längtar t o m efter att gå upp 06.15 på morgonen ;-)