onsdag 19 maj 2010

I´m back

Hemma i Sverige igen. Eller rättaresagt så kom vi hem i måndags eftermiddag men har varit så trött att jag inte har orkat blogga.

Vi har haft det jättebra förutom att jag fick urinvägsinfektion 3 dagar innan vi skulle åka hem. Fick åka till ett sjukhus (som var en ganska trevlig utflykt då det var molnigt den dagen) & göra ett ultraljud på njurarna & ta ett urinprov. Fick medicin INNAN de kollade urinprovet.. hmm.. Medicinen hjälpte sådär men det blev lite bättre. Solade & badade inte de två sista dagarna, satt på balkongen & läste & njöt av havsutsikten istället :)
Dagen vi skulle åka hem så kändes såklart infektionen mer (tror det var lite psykiskt). Bussresan till flygplatsen blev ett rent helvete, gjorde så ont. När jag väl satt på planet kändes det bättre, skönt också att vi fick platserna precis jämte en toalett ;)

En av de lyckligaste stunderna var på flygplatsen i Larnaca när jag ser att dom har Bobbi Brown (ett make-up märke som inte finns i Sverige, varför kan man ju verkligen undra *suck*). Jag fick äntligen köpa min creamy concealer som är lika fantastisk som jag trodde! Lycka! :-)
Lite från Mac fick också följa med hem och en ansiktskräm från Estee Lauder som var 150 kr billigare på Cypern.

Jag vet inte om vi är sent ute. Vi flyttar om typ 12 dagar och har inte börjat flyttpacka än. Källaren är klar & utrensad men inget i lgh är nerpackat. Det ska jag börja med idag. Så jag lär ha att göra under de närmsta dagarna.

Vågen visade 104 kg när jag kom hem. Har gått upp typ 3 kg på Cypern och lite innan vi åkte. Känns sådär. Idag börjar jag med ren kur igen. Hoppas vara under 100 innan veckan är slut. Håll tummarna! :-)

Inga kommentarer: