lördag 8 maj 2010

Uttråkad

Herregud vad uttråkad jag är. Kan inte komma på något att göra. Tänkte försöka få med sambon ut på en liten promenad till. Han kommer strax hem från Gbg. Får väl se om han orkar ;-)

Jag har sminkat mig idag för första gången på över en vecka. Det stramar & ser fortfarande torrt ut när jag har på foundation. Som tur är så har jag min färgade hudkräm från Esteé Lauder med mig på resan, den ger fukt & samtidigt lite färg. Funderar på att inte ens ta med någon foundation faktiskt.

Har funderat lite på hur jag kan motionera nu när jag är iväg. Promenader förstås. Men jag som har varit på Cypern några ggr vet att det kan bli otroligt varmt. Och då orkar man kanske inte promenera.
Jag har alltid haft någon konstig fobi för pooler. Jag tänker att barn kissar i vattnet, det luktar klor vilket måste vara en av de värsta lukterna... ja jag tycker helt enkelt att pooler är väldigt ofräscha. Men på det hotellet vi ska bo på har dom en "vuxenpool". Alltså får inga barn bada där, så där är nästan alltid tomt. Min sambo lyckades få i mig i den förra året, jag kanske inte njöt av det som jag gör i havet, men det var okej. Så jag tänker mig att jag ska simma i år. Det ger ju bra motion! Ja, varje morgon ska jag simma. Får kanske börja med 10 min (om jag ens orkar det) och sen öka för varje dag. Sounds like a plan!


Inga kommentarer: