tisdag 4 maj 2010

Hemma

Tillbaka från hudterapeuten. Hon sa att hon hade varit med om en person innan som fått en liknande reaktion som mig. Hon kollade på min hy, tvättade den ren, la ett serum, en kräm, ögonkräm och sen skickade hon med serumet och ansiktskrämen så jag kan smörja hemma. Jag fick absolut inte smörja med någonting annat (och jag som köpte en kräm från Clinique idag för 445:-, så meningslöst).

Hon sa att det borde gått över till helgen. Det är fan bäst annars blir det jävligt jobbigt att åka på solsemester.

Tycker ändå att jag känner en liten förbättring idag jämfört med igår. Men natten inatt var galet jobbig. Vaknade hela tiden, fick smörja hela tiden. Min sambo väcktes stup i kvarten meddelande han i morse....

Jag är så ofantligt trött hela tiden också. Jag känner riktigt hur kroppen kämpar mot den här infektionen/inflammationen och jag blir helt slut. Har vilat hela dagen men skulle ändå kunna lägga mig & sova nu. Får bli en tidig kväll...

VARNING: Om du ska på ansiktsbehandling och du vet med dig att du har lite känslig hy, skippa peelingen även om hon säger att den är mild. Det är INTE värt det :-(

Inga kommentarer: