torsdag 29 april 2010

Att göra idag:


Ta kort till körkortet (får gå ner till automaten i köpcentrumet här i stan. Känner mig inte speciellt fin idag men det kan ju knappast bli värre än kortet jag har nu på körkortet, ser ut som en rysk liten gumma)

Bestämma vilken hemförsäkring vi ska ha i det nya boendet (det lutar nog åt Länsförsäkringar, dom verkar billigast)

Längta lite till Cypern (snart bara EN vecka kvar!!!)

Hämta ut mitt nya VISA-kort (& försöka lära mig PIN-koden)

Deklarationen (kan vara det absolut jobbigaste på hela året, jag är med & äger ett hus som vi har i släkten, därför måste jag deklarera för det. Det här året har vi anlitat en revisor som gjort den, men finns fortf lite individuella uppgifter som jag måste fylla i, jag fattar ingenting. Jag känner mig aldrig så blåst som jag gör när det kommer till deklarationen)

Samtidigt så känner jag mig aldrig så stolt över mig själv, som jag gör när jag verkligen FÖRSTÅR något i deklarationen ;-)
Jag kan t ex deklarera för aktieförsäljning, husförsäljning, bostadsrättförsäljning. Det du!


Inga kommentarer: