tisdag 20 april 2010

Svåra dagar

De senaste dagarna har varit jättejobbiga matmässigt. Jag tänker på mat hela tiden och jag tycker att det är läskande matbilder i alla bloggar jag läser :)
Men jag har lyckats stå emot & jag hoppas att jag kommer in i ketos snart!

Jag vill passera 100 kg. Jag är klar med det nu. Aldrig mer tresiffrigt. Hör du det Ina! ALDRIG MER!! :-)

Hörde idag att kolsyra kan hämma viktnedgången. Jag dricker alltid minst 3 liter vatten/dag men det är ju också bara kolsyrat vatten. Det är liksom det enda jag har kvar. Om jag inte får ha kolsyrat vatten skulle jag inte klara den här dieten. Så då finns det liksom inte så många alternativ kvar.


5 kommentarer:

Jenny sa...

Skitbra att du stått emot suget!! :) Det är hopplöst innan man kommer in i ketonfasen... Inte kul alls! Och det känns verkligen som om det är mat precis överallt, hehe :P Håll ut och kämpa på så blir det snart bättre, tänk på "hej då 100" liksom! :D Du klarar det! :) Peppkram

Ina sa...

Just nu känns varje dag som en kamp. Men idag ska jag vara stark. Jag var så nära 101 kg idag så imorgon ska jag minsann väga det :)

Jenny sa...

Sv: Tack så mycket för dina kommentarer! :D Blev jätteglad för dem! :) Vad kul med en till som kämpar på med vikten! Vi får peppa varandra! :D

Klart du ska väga 101 kg i morgon, det har du minst sagt förtjänat!! Bra jobbat!! :-)

Jenny sa...

Oj såg att du frågat om killen (Jimmy stämmer bra! :D) också! Precis, han skulle kommit till mig nu i helgen som var faktiskt. Jimmy och jag har hållt kontakten via telefon, sms och internet nu senaste tiden och ju mer vi pratat med varandra, ju mer har vi insett att känslorna mellan oss inte finns. Det var väl mer en kort romans och lite "kul att någon vill ha mig"-intresserad från min sida kan jag tänka mig så här i efterhand... Det här resulterade i att Jimmy och jag gemensamt kom överens om att han inte skulle komma, vilket i alla fall jag tycker känns jättebra! :)

Ina sa...

Låter bra! :-)