onsdag 28 april 2010

Natten from hell

Ok så här är det. Jag lider av magkatarr. Inte hela tiden såklart men när jag äter fel saker så kan jag få känningar. Ibland av det lindriga slaget och ibland av det slaget att det gör så jävla ont att jag inte kan vara still och jag vill bara ha ett nackskott för att slippa lidandet.
Inatt fick jag det sista. Och jag får skylla mig helt själv.

Jag & mina kompisar satt på en jättemysig grekisk restaurang i Gbg igår. Jag beställde in bifteki, köttfärsbiffar med tzatziki & vitlöksrostad potatis. Jag beställde in en mineralvatten medan mina kompisar tog varsitt glas rött. L min kompis utbrister att det var det godaste vin hon någonsin druckit. Jag suckar, jag älskar ju rödvin men alla som har magkatarr vet att man ABSOLUT INTE KAN BLANDA VIN & VITLÖK!! Jag har gjort det förr, och jag svär varje gång att jag aldrig ska göra om det. Jag dricker duktigt mitt vatten.
Efter maten beställer jag in en kaffe, så gott kaffe, får påtår. Alla vet väl hur kaffe påverkar magen... Men jag hade inga magkatarrkänningar och jag var så kaffesugen. Efter kaffet så beställer mina kompisar in mer vin och jag tar också ett glas rött. Jag chansade helt enkelt. Men nej. Oh nej det skulle jag inte ha gjort. Vitlök + kaffe + vin = nej nej NEJ

Jag vaknade kl 4 inatt men de värsta magsmärtorna du kan tänka dig. Kan inte ens förklara. Jag tappade upp ett varmt bad för jag vet att då lindras det lite (när man sitter i vattnet, inte sen när man går upp). Det kändes skönt. Jobbigt bara att jag höll på att somna i badet typ 100 ggr... Gick upp, la mig i sängen. Kunde inte ligga still. Hade ett helvete helt enkelt. Och det värsta är att jag brukar ha det i typ 2 dagar. Hade det förra gången i alla fall. Men hör och häpna. Jag tog en Loosec innan jag la mig i badet, kanske var det den som hjälpte för efter 3-4 timmar så lindrades det lite och jag kunde somna. Nu känner jag nästan ingenting.

Jag har lärt mig min läxa. Och nej, det är absolut inte värt det även om vinet var jävligt gott.

Inga kommentarer: