onsdag 28 april 2010

Nordea

Igår fick jag förresten ett samtal från kort- & bedrägerienheten på Nordea. Hon undrade om jag skulle köpa dataprogram i Danmark (?). Jag sa nej & hon sa att någon satt i Danmark & försökte handla med mitt VISA-kort. Jag hade en kort stund där innan försökt handla på mitt kort men det gick inte, det visade sig att Nordea hade satt en spärr på kortet. Så den här människan i Danmark hann inte köpa någonting med mitt kortnummer.

Jag blev så imponerad av Nordea faktiskt. Jag antar att det är likadant på de andra bankerna också. Men att dom har sådan koll! Helt fantastiskt. Jag har ju handlat väldigt mycket på nätet den senaste tiden. Storbritannien, USA, Hawaii är några av länderna. Kanske att någon fått mitt kortnummer därifrån. Eller så är det någon kortmaskin i någon butik jag varit i som varit skimmad (heter det så?).

Sammanfattningsvis så känns det skönt att jag inte förlorade några pengar, att Nordea har sådan stenkoll & att dom var så trevliga & att jag kommer att fortsätta handla med mitt kort på nätet...

Inga kommentarer: