fredag 30 april 2010

Babbel

Det är inte lätt att få ett nytt pass utan giltigt körkort... det har jag precis fått bevittna.
Så stod det att mitt körkort var förlustanmält 2007, det kan ju förklara varför jag inte fick någon påminnelse om att jag skulle förnya det. Och därför har jag gått med ogiltigt körkort. Men jag har aldrig förlustanmält det... konstigt.

Men hon på Polisen var snäll. Mitt gamla pass gäller ju fortfarande så jag frågade om inte det gällde som ID-kort, och det gjorde det tydligen...

Det tar 5 arbetsdagar att få ett nytt pass. Oftast. Det är bäst för mig att det gör det. För på fredag MÅSTE jag ha det. Annars får jag betala 980:- för ett provisoriskt pass (plus de 400:- jag betalade idag) på Landvetter. & det vill jag ICKE!

Nu ska jag strax gå & handla mat (alltså i mitt fall mer Cambridge-pulver).

Sen kl 15 ska jag på ansiktsbehandling & färga ögonfransarna! Har bara varit på ansiktsbehandling en gång förut, typ 2003. Färga ögonfransarna har jag försökt göra hemma men det blir inte så bra. All färg hamnar under ögonen och vips så har jag fina mörka ringar att försöka täcka över :-/

Det som jag kommer ihåg av ansiktsbehandlingen är mitt blodtrycksfall efteråt. Jag har väldigt svårt för att ligga länge på en plan yta och sen resa mig upp. Då sjunker mitt bltr i botten och jag blir yr och illamående. Det hände mig då. Jag var dålig hela den dagen.
Undrar om man kan be om en kudde?

2 kommentarer:

Kattis sa...

Åh vad skönt det låter med ansiktsbehandling! Vill också! :)

Tycker absolut att du ska berätta att du mådde dåligt efter förra gången så får de erbjuda en kudde eller nåt.

Ina sa...

Ja, jag ska fråga efter det så får vi se vad dom har att erbjuda :-)